Regler och villkor


Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Anna-Paulinas Art
E-postadress: art@anna-paulina.se


Betalning och priser

Jag erbjuder följande betalsätt för närvarande 

  • paypal
  • kontant vid avhämtning
  • swish (kommer snart)
  • ( kortbetalning och klarna kommer snart tillhandahållas, webbshoppen är ännu under uppbyggnad)  

Leveranser och returer

Beställningar skickas måndag - fredag. EJ helg eller helgdagar. 

Beställningar av posters skickas inom 3 - 10 arbetsdagar

Beställningar av originalmålningar i lager och fine art tryck med handskriven text skickas inom 5 - 10 arbetsdagar.

Om jag inte kan leverera inom avtalad tid så kontaktar jag er angående ny leveranstid och orsak.
Vid kampanjer eller andra events kan leveranstiden bli längre till följd av högre efterfråga på kortare tid.

Vid vissa omständigheter kan de bli omöjligt att fullfölja beställningen, ett exempel på en sådan händelse skulle kunna vara om tryckeriet inte kan fullfölja deras åtagande till mig. Jag förbehåller mig rätten att friskriva mig från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Gäller inom Sverige.
Jag skickar beställningar med Postnord. ​
Jag rekommenderar er kunder att ladda ner PostNord App för att smidigt kunna följa sin försändelse.

Jag tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar hos fraktbolaget.

Reklamation/retur

Kontrollera en extra gång att allt är rättstavat när du gör en order med egen text på produkt. Upptäcker du att du av misstag skrivit fel så meddela detta omgående senast inom 24 timmar. När varan väl är färdigdesignad så går det ej att korrigera.  

För produkter som är specialbeställda / specialtillverkade / specialmått / egen text / motiv med namn gäller inte returrätten / ångerrätten. Ångerrätten gäller inte heller om produkterna har använts. Jag förbehåller mig rätten att avgöra detta från fall till fall.

Reklamationen skall ske inom 14 dagar efter mottagandet. Om varan är skadad, defekt eller om den har levererats felaktigt skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!  Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med mig. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss, så fakturerar jag dig 150 kr för arbete med hantering av varorna.

Jag följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas till oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du som kund har 30 dagars ångerrätt på varor inhandlade i min webb butik. Gäller från den dag kunden mottagit varan/varorna. Varan/varorna skall returneras i obruten originalförpackning. Kunden står för returfrakten. Fraktkostnad återbetalas ej.

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta mig i så fall via e-post.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion via mail  art@anna-paulina.se

Vi diskuterar ej tvister i sociala medier!

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.